Innskudd, uttak og avslutning kan enkelt utføres ved bruk av BankID på din medlemskonto
Dersom det er førstegangspålogging, oppretter du først «Min Side bruker» på Min side
Veiledning for innskudd finner du her
Veiledning for uttak finner du her.
Overføring fra medlemskonto til bankkonto kan også gjøres hos Obs Hypermarked Lagunen, Sartor, Vestkanten og Horisont, samt Extra Vik, Skulestadmo og Øystese, ingen av våre andre butikker.
Avslutning av medlemskap – ved dødsfall
Avslutninger på bakgrunn av dødsfall kan kun gjøres via vårt servicekontor. Vi trenger (u-)skifteattest og fullmakt (dersom flere arvinger), i tillegg til kopi av gyldig legitimasjon fra alle arvinger. Dette kan leveres i en av våre butikker (som oversender for videre behandling) eller sendes til ch@coop.no
NB!
Vi gjør oppmerksom på at vi ved alle transaksjoner må ta kopi av legitimasjon ihht Coop Norges fellesrutiner for medlemsbehandling.
Dersom du ikke har anledning til å gå i en av våre butikker, kan du sende oss en skriftlig henvendelse til ch@coop.no med anmodning om å gjøre uttak. Husk å legge ved kopi av legitimasjon.
Etter anbefaling fra Coop Norge vil Coop Hordaland avvikle muligheten for kontantinnskudd- og uttak til/fra medlemskonto fra og med 01. november 2023.
Bakgrunn for anbefalingen er at det foreligger en risiko for at det forekommer hvitvasking av midler gjennom kontante innskudd til medlemskonti i samvirkelagene.
Per i dag omfattes ikke samvirkelagene av hvitvaskingsloven og vi kan ikke iverksette nødvendige kontrolltiltak for å sikre at kontantinnskuddene ikke har opphav fra kriminell virksomhet der pengenes opprinnelse skjules.
Avviklingen av kontantuttak er primært begrunnet i å motvirke svart økonomi og skattesvik, ikke hvitvasking.
Last ned Coop medlemsappen til din mobil, og du har alltid medlemskortet, fordelene og kupongene lett tilgjengelig.
Du vil nå motta en epost med informasjon om kampanjen og medlemsfordelene i Coop Hordaland. Del den gjerne videre med din venn.
Lykke til !